Współcześnie prowadzenie przedsiębiorstwem coraz częściej wymaga od właściciela zlecenia niektórych obowiązków zewnętrznym wykonawcom projektu. Może mieć to związek zarówno z kwestiami codziennymi, jak i z zadaniami oddalonymi w czasie. Sprawozdania roczne są źródłem niepokoju dla wielu przedsiębiorstw. Prócz tego nie każda placówka ma w takim stopniu wykwalifikowanych członków administracji, by w sposób profesjonalny takie zestawienie poddać analizie. Z tego powodu coraz częściej firmy zdają się na pomoc agencji reklamowych w tej kwestii. Cieszące się renomą agencje reklamowe nie tylko podchodzą do każdego zleceniodawcę w sposób indywidualny, ale także każdy plan działania stwarzają od zera. Nie inaczej dzieje się w przypadku sprawozdań rocznych z funkcjonowania konkretnej firmy – zleceniodawcy. Raporty są zazwyczaj tworzone od podstaw, bez gotowych szablonów, z wzięciem pod uwagę specyfiki danego podmiotu. Profesjonalna agencja reklamowa bierze pod uwagę również cel konstruowania takiego raportu, jego wykorzystanie praktyczne. W procesie tworzenia raportu rocznego niezbędne są także cykliczne narady z reprezentantami danego klienta. Indywidualnie wykreowany raport prezentuje treści zarówno procentowe jak i odmienne w profesjonalny, a równocześnie fachowy graficznie sposób. Wszelkie badania otoczenia rynkowego są równocześnie wykonywane przez fachowców z dziedziny marketingu. projektowanie oznakowania, zaawansowanej infografiki. Można zatem efektywnie wykorzystać je w dalszych działaniach firmy, tak w wymiarze finansowym, jak i planów całościowych.
